perjantai 14. marraskuuta 2014

Pelien maailmoissa

Teksti: Sara Lahti, Tuukka Vehviläinen ja Anni Hiltunen 8f
Kuvat: Tuukka Vehviläinen ja Anni Hiltunen 8f

Yläkoululaisten ajatuksia peleistä ja älylaitteista


Kävimme kyselemässä Minarin oppilailta puhelinpeleistä. Haastattelimme kahta oppilasta jokaiselta luokka-asteelta. Tässä kyselemämme kysymykset:

1. Nimesi?
2. Luokkasi?
3. Mikä on suosikkipelisi?
4. Pelaatko paljon?
5. Millä pelaat tätä peliä?
6. Mikä on ennätyksesi?
7. Oletko käyttänyt rahaa tähän peliin?
8. Pelaavatko muut luokallasi tätä peliä?
9. Kuka on luokallasi paras pelaaja?
10. Mikä on hänen ennätyksensä?
11. Kauanko olet pelannut tätä peliä?
12. Montako peliä sinulla on?
13. Mikä puhelin sinulla on?
14. Pelaavatko tytöt vai pojat enemmän?
15. Saako sinusta ottaa kuvan?


Ensiksi olivat vuorossa seiskaluokkalaiset Laura Valkeapää 7d sekä Tom Räsänen 7b.

"Olen Laura Valkeapää ja luokkani on 7d. Lempipelini nimi on Spikes. Pelaan aika paljon ja pelaan puhelimella. Minun ennätykseni on 51. En ole käyttänyt rahaa pelaamiseen. Luokkani useat oppilaat pelaavat myöskin tätä peliä. En tiedä, kuka on paras pelaaja, mutta hmmmm... Varmaankin minä! Hahaa!! Latasin tämän pelin noin viikko sitten. Minulla on vain yksi peli Iphone 4s-puhelimessani. Pojat pelaavat selvästi enemmän."
Laura Valkeapää 7d
"Nimeni on Tom Räsänen. Olen 7b:llä. Suosikkipelini on Rise of Berk. Muut pelaavat myös tätä luokallani. Pelaan tätä peliä kännykällä ja tietokoneella. En käytä rahaa pelaamiseen. Muut eivät pelaa tätä. Paras pelaaja on varmaan Nina Oinonen. Muistaakseni aloitin pelaamaan 4.6.2014. Pelejä Samsung galaxy s3-puhelimessani on huimat 27! Tytöt ja pojat pelaavat suunnilleen saman verran. Ottakaa vain kuva!"

Tom Räsänen 7b
Sitten olivat vuorossa 8.-luokkalaiset. Ensiksi haastattelimme Roosa Toroita 8e ja sitten Jussi Airaksista 8f.

"Olen Roosa Toroi 8e-luokalta. Pelaan eniten Temple run 2- peliä, joka on ehdottomasti paras peli. Pelaan sitä paljon puhelimella. En muista ennätystäni. Rahaa en ole käyttänyt pelaamiseen. Muutkin pelaavat luokallani tätä peliä. Paras heistä on Mimmi Salmi. En tiedä hänen ennätystään. Olen pelannut tätä peliä noin kaksi kuukautta. Puhelimeni on Iphone 4s, ja siinä on vain kaksi peliä. Pojat pelaavat reilusti enemmän!"
Mimmi Salmi ja Roosa Toroi 8e 
"Nimeni on Jussi Airaksinen ja luokkani on 8f. Lempipelini on varmaankin Flappy Bird. Pelaan sitä kännykällä. Ennätystäni en muista, enkä käytä pelaamiseen rahaa. Muut eivät taida pelata tätä peliä. En ole pelannut kauaa. Puhelimeni on Samsung galaxy s4, eikä siinä ole muita pelejä. Pojat varmaankin pelaavat enemmän..."
Jussi Airaksinen 8f
Ysiluokalta haastattelimme Silja Pitkästä 9c:ltä.

"Olen Silja 9c-luokalta. Suosikkipelini on Slice Ice. En pelaa sitä muulla kuin kännykälläni. Ennätystä tässä pelissä ei voida laskea. En käytä rahojani pelaamiseen. Olen ainoa luokaltani, joka pelaa tätä peliä. Tämä on ollut minulla jo elokuun alusta saakka. Puhelimeni on Samsung galaxy s2+. Eiköhän ne pojat pelaa enemmän kännnykkäpelejä..;)"