perjantai 14. marraskuuta 2014

Tulevaisuuden haaveita

Teksti: Sara Lahti ja Anni Hiltunen 8f
Kuvat: Tuukka Vehviläinen ja Sara Lahti 8f

Yläkoululaisten ajatuksia tulevaisuudesta

Vilma Hyppölä 7e:

Olen Vilma Hyppölä 7e-luokalta. Keskiarvoni viime vuonna oli 9,9. Lempiaineitani ovat biologia, kemia ja matematiikka. Tavoitteeni keskiarvon suhteen ysiluokalle on 9,7. Suosikkiopettajia minulla ei tällä hetkellä ole. Kaikki ovat mukavia. Unelma-ammattini tällä hetkellä olisi opettaja. Harrastan pianonsoittoa ja urheilua. Minulle on tärkeää pysyä terveenä ja hyvässä kunnossa. Haluaisin oppia soittamaan pianoa entistä paremmin ja oppia haastaviakin kappaleita. Mielestäni Minna Canthin koulu on mukava koulu eikä parannettavaa ole.
Vilma Hyppölä (vas.) unelmoi opettajan ammatista. Vierellä toimittaja Anni Hiltunen.

Tommi Kokkonen 9a:

Nimeni on Tommi Kokkonen, olen 9a-luokalla. Keskiarvoni viime vuonna oli 9,5. Haaveena päättötodistukseen olisi 10,0;) Lempiaineitani ovat liikunta sekä kemia. Mielestäni Minna Canthin koulu on liian pieni, joten koulua voisi laajentaa sekä uusia tiloja. Yläkoulun jälkeen aion mennä lukioon. Unelma-ammattini on lääkäri. Suosikkiopettajani on ehdottomasti Vesa Vainikainen! Hän on mukava ja hauska opettaja. Harrastan klarinetinsoittoa, golfia ja salilla käyntiä. Mielestäni klarinetin soitto on täysin turhaa eikä minun tarvitse kehittyä harrastuksissani.
Tommi haluaa lääkäriksi.
Rita Kuhlman 8e:

Minä olen Rita Kuhlman 8e:ltä. Keskiarvoni viime todistuksessa oli 7,6. Haluaisin saada ysiluokan keskiarvoksi 8,5. Lempiaineeni on kuvataide. Lempiopettajani on Taru Teerijoki. Harrastan maalaamista. Haluaisin aikuisena pystyä saamaan rahaa tauluistani.  Haluaisin ammattikouluun sekä toimia lähihoitajana.
Rita tähtää lähihoitajaksi ja taidemaalariksi.