maanantai 28. toukokuuta 2012

8c:n mainoksia

Teksti: Minna Miettinen
Kuvat ja video: 8C:n oppilaat

Mainosten vallassa

Kahdeksannen luokan äidinkieleen kuuluu kielen vallan tutkiminen. Ja kun sitä ei enää jaksa kieliopin kautta tutkia, on paikallaan hypätä vaikka mainosten valtaa ihmettelemään.

8 C –luokassa mainoksia  tehtiin ryhmissä. Mietittiin tuote, suunniteltiin kampanja,  ja valmistettiin sekä juliste että mainoselokuva. Kelpaisiko kosmetiikkapussiisi siis Fishlip-huulipuna, Blastex-huulirasva tai kenties Brownie, itseruskettava voide?





Entä houkuttelevatko Finlandia-lippalakin mainoksen lupaukset? Huomaa pienellä kirjoitetut ehdot!



Nykyään tekniikkakin tuntuu mahtuvan taskunpohjalle tai koulurepun sopukkaan. Megamehun mainoskampanja syntyi taitavissa käsissä melkein opettajan huomaamatta.