Kuvat ja video: 8C:n oppilaat
Mainosten vallassa
Kahdeksannen luokan äidinkieleen kuuluu kielen vallan
tutkiminen. Ja kun sitä ei enää jaksa kieliopin kautta tutkia, on paikallaan
hypätä vaikka mainosten valtaa ihmettelemään.
8 C –luokassa mainoksia
tehtiin ryhmissä. Mietittiin tuote, suunniteltiin kampanja, ja valmistettiin sekä juliste että
mainoselokuva. Kelpaisiko kosmetiikkapussiisi siis Fishlip-huulipuna,
Blastex-huulirasva tai kenties Brownie, itseruskettava voide?
Entä houkuttelevatko Finlandia-lippalakin mainoksen
lupaukset? Huomaa pienellä kirjoitetut ehdot!
Nykyään tekniikkakin tuntuu mahtuvan taskunpohjalle tai
koulurepun sopukkaan. Megamehun mainoskampanja syntyi taitavissa käsissä melkein opettajan huomaamatta.